viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Växer så det knakar

Kategori: Allmänt, Leon, Lovelia, Sagt av Leon

Medan David ordnade middag satt jag och Leon tillsammans med hans nya bok om bokstäver och siffror. Han kändes så stor där han satt och räknade och löste geometri. En aning stolt får man erkänna att jag blev när han kunde additionerna! 

Jag och Leon var på rusta tidigare idag..... 
Leon: mamma gå tillbaka till julsakerna. Jag måste handla lite till min julfest på lördag. 
Jag: ska du ha fest? 
Leon: ja på mitt rum. Agnes ska komma och du är oxå bjuden mamma om du vill?! 
Jag: okej! Vad händer på den festen då? 
Leon: ja, lite mycket massa roligt! Jag måste börja duka redan ikväll för jag har så mycket att göra! 

Det var med pussar, kramar och skratt som jag njöt av vår vanliga kille. En humoristisk, rolig, påhittig och omtänksam kille, börjar nog så smått landa som fyraårig storebror! 

I bilen frågade David om de skulle pussla när de kom hem, han fick till svar: 
- tyvärr jag hinner inte jag måste träna i min bok när jag kommer hem! 
Det gjorde han också :) 

Idag är vi tacksamma för en mer harmonisk dag med Leon. Både jag och David har kunnat gå på toa ifred, prata med varandra och inte haft en fyraåring hoppandes omkring eller på en! Kanske den intensiva perioden kan gå mot sitt slut? 

Peppar , peppar. Är ju en dag imorgon oxå! 


Lovelia blir bara större och gladare för varje dag som går! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: