viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Tomte

Kategori: Allmänt, Nisse, Sagt av Leon

Här här det mycket tomteprat. Jag blev tvungen att ringa tomten igår och ställa in julafton. Men i Nissenrevet idag skulle Leon få en ny chans. Med hjälp av lite tomtechoklad ska han få hjälp med att ta hand om sin lillasyster (vilket innebär att inte deänka henne i parfym eller låta hennestå på huvet) och lyssna på sina föräldrar. Klarar han det imorgon ska nissen återigen åka till tomten för att diskutera hur de ska göra med måndagen! 


Å ja, jag är brun och fin. Var iväg på Spray Tan igår och hade barnen med mig. 

Leon: ska du klä av dig? Ska vi bara sitta här och se dig naken? 

Svar ja! 

Efter en stund...
Jag: är jag brun nu Leon? 
Leon: nä du ser ut precis som vanligt! 

Jag förklarar för personalen att min man är rätt mörk och att jag känner mig alltid så blev bredvid honom, så jag vill bli lite mer som honom. 
Då börjar Leon gråta.... 

Jag: vad är det? 
Leon: jag vill inte att du ska se ut som pappa. För då kommer jag att ha två pappor och jag vill ha en mamma också! 

Jag: hallå? 

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: