viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

När dagen startar fem

Kategori: Allmänt

Vilken dag! Vaknade klockan fem av min alldeles levande väckarklocka. Jag hade absolut kunnat sova några timmar till men hade ändå en känsla av stark överlevnad. När ljuset började visa sig vid sju tog jag och Leon en promenad . Som visade sig vara en väldigt uppfriskande promenad. Dessa minusgrader, att de aldrig försvinner. 4 km. 
De sista 1,5 km kändes enormt lång. Då min vakna son (som jag trodde skulle somna) grät och ville hem, och antagligen frös och en mamma som halvsprang för att hon tappat känseln i sina lår. 
Väl hemma med rosiga kinder var det bara kaffe som stod på agendan. 
Det blev mer än en kopp. Davids bröder och familj på kaffe och frukost. Trevligt! 
Trevligheter bara fortsatte. 12:00 brunch med lite tjejer, mycket snack, promenad i solen och mer snack. Tyvärr lämnade jag vid halv sju. Hade gärna stannat men med min trötthet och viss hemlängtan körde jag hem till min soffa och Ipren. Tröttheten ger tyvärr mer bakslag än bara gäspningar och påsar under ögonen. Värken i rygg och nacke expanderar. 
Men med värme, sömn och tablett så ska jag nog vakna som utvilad människa imorgon! 






KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-02-28 | 18:40:45

    Du får köpa en varm åkpåse så fryser han inte och han slipper tjocka kläder.

  • Anonym säger:
    2016-02-28 | 18:40:46

    Du får köpa en varm åkpåse så fryser han inte och han slipper tjocka kläder.

Kommentera inlägget här: