viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Kvinnor fikar och kolar kaffe

Kategori: Allmänt, LCHF, Leon, Lovelia, Sagt av Leon

(null)

(null)

(null)

Idag kände jag mig verkligen som småbarnsförälder! Även om dagen startade mysigt med båda barnen i stallet har de båda varit intensiva. Lovelia som rör precis allt och Leon som pratar, frågar, svarar non stop! Allt ska hända nu! Genast! 

För en sekund tidigare idag så blev det bara tyst i huset. David på altanen, Leon ute och gunga och Lovelia sov. Det var som om huvudvärken åkte i golvet och varenda muskel slappnade av...... i fem minuter " mamma ska vi ha pannkakor snart? Tack! " jag: lugna dej Leon! "Men jag sa ju tack? Det var ju trevligt" 
- jo! Men ändå! 

David har 13 nördar i huset. Tv-spels-nördar. Full turnering och quiz om alla dess titlar ingen människa någonsin hört talas om. 
Så fixat med sängplats till alla, för jag sa väl att de skulle sova över? 😓
Grillspett och tillbehör! 

Leon som har världens största hjärta frågade om alla som kom gilla Super Mario. Ja svarade ja. Då målade en teckning till alla som skulle komma, på en Super Mario bana, och de skulle dessutom slås in med papper och tejp. 

(Såklart behövde jag avbryta salladen för att tejpen klibbade ihop sig hela tiden) 

Där emellan hann jag testa på ny lchf- kaka.
Gjord på nötter, jordnötssmör och mörk chokad. Supergod!! 

(null)

Varför tvspels-kvällen är ju ikväll är för att det imorgon och söndag är en Retrospelamäsaa i Göteborg. Som Leon efterlängtat blivit lovad att gå på. 
David frågade honom idag om han inte skulle köpa något till Lovelia också, när han berättat vad han skulle köpa till sig själv.
- jo, jag ska köpa något tjejspel till henne. Sånt som tjejer gillar, göra kaffe och fika! 

Just en snygg bild min son verkar ha över sin mamma och samtliga kvinnor i den här världen! 
Kommentera inlägget här: