viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Hemma!

Kategori: Allmänt, Leon

Älskar att vara iväg. Och älskar ännu mer att komma hem. Att få upp ögonen på nytt hur fint vi bor, och tacksamhet över allt vi har att komma hem till. 

Dagen har bjudit på riktig sommarlovskänsla.  Att i ridskor och shorts åka till hästarna och greja och njuta av lukten av nyskördat hö. Klippt gräset med åkgräsklipparen och haft Leon i knät som styrt. Han är verkligen duktig att köra och hjälpa till. 
Plockat hallon som vuxit i trädgården medan vi har varit borta. Fixat i trädgården och avslutat med grillning. 
Medan jag och David fixade i trädgården och Lovelia satt i sin gunga och tittade på kom Leon springandes. 

" mamma jag har tagit i ägg och choklad, men jag hittar inte vispen. Jag håller på att baka en kaka." 

Med lite hjälp att få fram exakta mått av vad han tagit fram, gjorde han klart sina muffins. Blev kvällsfika. 
Mitt hjärta bubblar över för denna grymma kille. Även om han är världens mest intensiva och jobbigaste kille nån timme på dygnet så tar stoltheten över totalt när han gör allt bra. 

Passar Lovelia när det behövs, bakar, städar, hjälper till. Eller när han frågar om det är okej att han höjer volymen på tv när pappa lägger Lovelia. Eller hur han funderar och delar med sig av sina kloka tankar, funderingar och svar. 

Sen gör han ju saker som är mindre uppskattat. Vid fikan ikväll berättade jag för Leon hur stolta vi är över honom. Men att det fanns en sak idag som gjorde oss mindre stolta. "Jag vet vilket det är mamma. Det var när jag stoppade ner Lovelias napp i hennes bajsblöja." 
Helt rätt Leon! Han kan det där med rätt och fel! 

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: