viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Höst

Kategori: Allmänt

Hösten har verkligen checkat in. Med vind, sol, regn och vackra färger.
Igår var vi på torpet. Tog en långpromenad med stopp för lunch i Laxbutiken. 
Gott som vanligt. Lax är bland det godaste jag vet! Det håller nog hela den här familjen med om. 

Idag vaknade Leon likt de flesta dagar denna vecka. Totalt uppskruvad och okontaktbar. Hans humör är för tillfället som en bergochdalbana. Tramsig, flamsig, glad, pratglad, klok, förståndig, tjatig, arg, ledsen, sur, glad, mysig.... o där har tio minuter gått och börjar om igen! .... allting om vartannat. Kanske en fas (förhoppning om en mycket liten sådan), syskonkonkurensen, trötthet.... inget 100% svar, 
Efter en förmiddag hemma bestämde jag att åka iväg med honom. Testa om lite luft och lek kunde hjälpa. Vi var och fikade bara han och jag på ett café, var på lekplats och gunga, gick hinderbana, besegrade dinosaurier, var och handlade. 
Vi hade kul och mysigt. Men han är så uppe i varv. I soffan kan han inte sitta still. Det är volter och kullerbyttor. Och öronen är totalt avstängda. 

Ligger i sängen nu. Totalt tom på energi. Försökte titta på tv, men hittade ingen ro. Så trötthet är väl svaret på mitt humör! Känns som kropp och knopp gått på ren rutin och är allt annat än närvarande vid mig själv! 

Kanske ni undrar var mannen min är i detta uppslukade energihem! ? 
Jo, hemkommen från Västerås igår och drabbade av förkylning, mhhm, ni förstör en mans förkylning och världen, familjen, mannen bryta ner. Får väl se när han checkar in igen! 
Igprkväll vid denna tiden kunde jag hitta en stund för mig själv. En bra bok och en kopp te i fåtöljen. Som ett något äldre kvinna kände jag med det en tillfredsställd lördagskväll! 

Hoppas på nya krafter imorgon. Och kanske turen är med oss om att den här kanske fasen har gått över! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det skiftar snabbt vill jag lova! Gärna allt på hans villor! 
(null)

(null)

Försökte umgås en stund med mig själv och bakade en äppelpajkladdkaka. 
Medan Lovelia sov, fikade jag och David på den i förmiddags med Leon medan vi spelade spel. Disney TP- leons favorit! 

Godnatt vänner 
Hoppas på en laddad energisk vecka med en önskan om att Lovelia inte vaknar för än vid sextiden imorgon bitti! 
Kommentera inlägget här: