viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Uppkast

Kategori: Allmänt, Leon, Sagt av Leon

Tyvärr behövde vi ta bort en av hönorna i söndags. Hon bar dålig och hade nog inte många dagar kvar.... 
Leon kom ut till mig och David och hönan. 
Jag: du får säga hejdå till hönan Leon, hon ska åka upp till hönshimlen nu. 
Leon: okej, hej då hönan. Ha det så bra! 
Vi gick med hönan till grannen som skulle ta bort den. 
Leon: men mamma hur ska den komma upp i himlen? 
Jag: Ingmar kan det, han vet hur man gör! 
Leon: himlen är ju så högt upp, jag visste inte att någon kunde kasta upp något så högt. 
Jag: jo, Ingmar kan det för han är jägare. 
Leon: aha, då så! 

Så med ett högt uppskatt flyger vår tamaste och mysigaste höna i himlen! 
Kommentera inlägget här: