viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Sommar

Kategori: Allmänt, Leon, Lovelia, Sagt av Leon

Åh vad jag njutit i två dagar av 28 graders värme och sol! 

Helt underbart att det redan vid åtta på morgonen är möjligt för shorts och linne och frukost på altanen! 

Ledig dag idag och imorgon. Känns inte så ledigt. Har tusen saker att göra här hemma. Städa, handla, barn, kalas, mat, trädgård och fix. Försökte mig på att göra en del saker innan idag, men avbröts av en viss femåring:
- mamma kan vi leka? 
- mamma var är..... var är....
- kan jag få bygga en hinderbana?
- kommer du så vi kan bygga? 
- kan jag sätta up snören i hela huset? 
- kan du komma jag når inte snöret?! 
- det går inte klippa det här snöret, kan du prova mamma ?! 
- hur knyter man en knut mamma? 
- jag vill leka med en kompis mamma! 
- har du ringt någon nu? 
- kan du skära upp vattenmelon? 
- kan du hoppa studsmatta med mig? 

.... det blir inte alltför mycket gjort i det tempot jag skulle vilja. 

Har iaf lagat en dörr, hunnit med städning på en våning, tvätt, trimmat kanter, vikt kläder. 

Försökte prata med Leon att jag egentligen inte ville ha någon kompis här eftersom att jag ville städa och det är svårt när ni vill leka. 

- vi ska inte störa dig. Du kan städa. Vi ska bara använda mina saker! 
(Ja jo, det var ju det. Just det som är problemet. För de ligger överallt! 

Men trots det! Så blir det alltid lika overkligt och mysigt och underbart när jag tar honom i famnen och bär in honom k hans säng. (För helt plötsligt befann han sig i Sömnen i vår säng) och inser att detta är min son. Vår son! Helt otroligt! 
Och han är helt underbar! 

Lilla sessan har varit med pappa på kompisbesök idag så hon fick se en liten annan del av världen ! 

Nu sover alla infamiljen gott, regnet öser utanför och mopederna kör ivrigt omkring vid sjön. Ja gammal eller vad? Men ska inte ungdomarna hem snart?! 
Nog väldigt dags för mig att somna nu också strax. Hoppas Lovelia sover tills imorgon bitti. Det skulle ju faktiskt(!) vara helt fantastiskt!!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: