viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Timmar av kaos

Kategori: Allmänt

David var i full gång i lördags att ordna inför leons kalas igår söndag. En super Mariobana var beställd och bana skulle det bli. 
David ville vi skulle beställa pizza och jag ville grilla. Jag skruvade i en ny gasoltub för att grilla. Japp! Det blev som jag ville...... nästan!
Grillen tog eld och flammade upp i ansiktet på mig! Och började brinna. Jag skrek på David, sprang in i huset hämtade Leon och Lovelia som sov i sin säng. Ja, o Ronja och alessio förstås som också är här. Tog brandsläckaren med mig ut! 

Vi sprutade med pulversläckaren och ringde brandkåren! 

Det kom tre brandbilar och en ambulans. Jag hade inte skadat mej, det hettade i huvudet och håret fick topparna klippt ytterligare en gång, då jag precis varit hos frisören! 

Det var i princip släckt på altanen men brandmännen tig med sin slang och kollade av värmen. Markisen var utdragen och fick värme den med så den knäcktes på mitten. Så man kan väl kalla det "mysig koja" på altanen! 

När huset och altanen sedan var städad från allt pulver och pizza (David fick som han ville) var inköpt var det dags att sova. Klockan var halv tolv. En timme i sängen och Leon slår sig i hyllan bredvid sängen. Jag och David fick in på akuten. Som tur var, trots ett djupt jack, hade såret blivit på "rätt håll" så han slapp sy! 

Väl hemma blev det några timmars sömn innan klockan ringde för att ordna med kalas för den blivande femåringen! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: