viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Sådär perfekt

Kategori: Allmänt

Jo, så skulle jag vilja kalla den här dagen. Efter frukost, en timme i stallet. Följt av lek och spel med Leon framför brasan! 
Fortsatt målning på byrån som kan flytta in i lilla gästrummet imorgon! 

Lovelia vaknade i huset och jag fick springa in och hämta henne. Gråtande Lovelia var hungrig. Under tiden hade Leon försökt ta fram cykeln och kom olycklig och berätta att han vält hela min färgburk i garaget. Jag suckade djupt och irriterat på en och två gånger, medan Lovelia fortfarande var hungrig. 
Trots irritation över denna typiska Leon-barn- händelse, kanske även kallad mamman-som-tror-hon-kan-göra-allt-smärtfritt-med-barn. 
Fick mig ändå att le av stolthet. 
Glad över att min som förstår att det han gjort inte var bra och att jag nu behöver städa upp efter honom. Därför, utan problem hjälpte han till att ge Lovelia en flaska med mat och sedan vagga henne till sömns i vagnen , medan jag städade. Blir stolt över hur han förstår att han kan hjälpa och underlätta situationen! 


 Blev sedan spontana middagsgäster. 
Jag och David avslutade kvällen med en varsin barnvag, sovande barn, en promenad till hästarna fram och tillbaka! 

(null)

(null)

KOMMENTARER:

  • Eva-Maria säger:
    2018-09-18 | 11:22:18

    Emil i Lönneberga, underbara unge!💙

Kommentera inlägget här: