viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Uppslukad

Kategori: Allmänt

 Blivit totalt uppslukad av vardagsrummet. 
efter promenaden i lördags tog jag en kopp kaffe inne hos grannen. Väl hemma igen med Leon undrade David över vart jag tar vägen hela tiden. Han försökte förklara att han sett fram emot att se tv i sin älskade barn klockan 14:00-19:00 i lugn och ro. Lovelia sov liksom inte alla dom timmarna. 
Trots hans förklaring om tv, fotboll, bebis, lördag, öl, bar, aktiv fru förstod jag fortfarande inte problemet. "Asså du har barn?" Det visste han tydligen med han hade på något vis haft en vision att de skulle sitta tyst och lugnt i ett hörn någonstans eller nått. Låter det vara något diffust. 

Jag satte mig ner i fåtöljen med Lovelia babblandes om något och uppslukad av alla inredningsbloggar, medan Leon och David kollade Liverpool på tvn. 

" gör vad du vill Rebecka. Låt mig bara i lugn och ro se de sista två minutrarna på matchen." 

Ja, han känner väl mig? Sagt är sagt! 

Då gör jag som jag vill! 
Inköp:
6 gardinlängder 
Fåtölj
Sittpuff
Sammetpuff
Soffbord
Soffa
Matta
Kuddar

Ta da! Nytt vardagsrum. Fixar och trixar. Tar en bra stund innan jag blir nöjd! 
David och Leon är fullständigt inställda på att saker nog inte kommer stå som de står de närmaste dagarna / veckorna. 

Ett litet smakprov: 

(null)

(null)

Allt är inte på plats. Så... det kommer mera! 
Kommentera inlägget här: