viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Du trötta fredag

Kategori: Allmänt

Ibland för man sina idéer och fantasier på en gång! Som att en fredag eftermiddag gå på restaurang och Liseberg bara skulle vara mysigt och uppiggande. 
Men man kan också såhär i efterhand tänka det lite mer med trötthet, tjat och stress. 
Nja, det var inte så farligt som det låter, men visst hade middagen varit ännu trevligare om det varit jag och David bara och inga barn som tappar tålamodet eller ska matas etc. 

Innan vi åkte iväg idag hann jag och Leon leka i tre timmar. Vi byggde med lera, måla, lekte med hans kök och lekte mamma och bebis och avslutade med pussel. 
Det mest frustrerande jag gjorde under de tre timmar var när jag som mamma i leken skulle dammsuga med leons leksaksdammsugare och man hör att den låter, jag går runt och drar den över golvet som om det var på riktigt och det känns bra förutom att allt jag försöker dammsuga upp bara ligger kvar! Frustrerande! Trots att jag vet att det är på låtsas. 

Liseberg var trevligt och Leon jättenöjd! Mest hand gamla föräldrar som jämrar sig över hög musik, ungdomar, långa köer med mera. Helt enkelt saker som absolut inte bekom oss för tio år sedan! 
Med risk för att låta en aning tråkiga! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: