viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Det finns alltid något bra!

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Men så mysigt vi har det. Äter frukt och spelar spel! 
Ja ni, det var väldigt mysigt! Fram tills badet.... efter spelet badade barnen. 
När Lovelia hade badat klart skulle jag hämta mat till hungrig tjej. 
"Kolla vad jag har gjort" säger Leon när jag kommer tillbaka till badrummet. 
Han har tömt hela Lovelias balja och lite till med vatten över hela golvet och blötat ner sina kläder.

Jag vill lova er, jag blev arg! 

Han ställde frågan men konstaterade själv att han nog inte fick se något på tv innan sängen. 
Helt rätt tänkt lilleman! Det var bums i sängen. Eller ja, tills jag hade fångat honom efter att han sprungit runt och hoppat i vår säng och skrikit okontrollerat och skrämt Lovelia som grät hysteriskt. 
19:15 sov han som en stock!

Trots att jag hade en sjö att städa upp efter att ha sagt godnatt till Leon, så finns det ju alltid något positivt i det som händer. 
1. Leon skämdes över sitt beteende och bad om ursäkt. Där av, somnade han fort utan att babbla jörnet vid läggning. ( skönt, jag fick massa egentid som jag oplanerat la på tvätt, dammsugning, rensning av kläder, omorganisation bland Davids kläder) 
2. Igår tvättade jag golven här hemma, men tog aldrig badrummet. Då blev det gjort nu! 

(null)

Lovelia har fått sig en mysdress idag! 

Nu ska det bli helt underbart att sova. 
Kommentera inlägget här: