viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Härliga dagar, fruktansvärd natt

Kategori: Allmänt

Igår åkte jag och David till Vann Spa för att fira vår första  bröllopsdag. Som egentligen ägde rum förra helgen, men då var David inte hemma. 
Vi njöt igår av bubbel, spa, varandra, samtal och utsökt middag! Därefter däckade vi båda två utan ett godnatt i sängen. Efter 1,5 h sömn vaknade jag. Sen höll ryggen mig vaken av smärta. Typiskt när man ligger i en skön hotellsäng med härligt täcke och ljuvliga kuddar. 
Från halv två inatt låg jag och väntade på att spa-avdelningen skulle öppna 07:00 så jag kunde ta en massage. Väntade också på att få gå ner och äta frukost, trots att jag två timmar innan varit proppmätt. 
Vid halv fem kunde jag somna om och sova fram till halv nio. 
På med kläderna och ner till frukost. Nackdelen med att vara gravid: man blir mätt så fort! 
Lyckliga jag, det fanns en tid klockan 11 för 45 minuters massage. Men!! Jag fick ju ärligt svara att jag är i vecka 36 och de ville inte behandla någon över vecka 35. 
David var snäll och offrade sig på 30 minuter. 
(null)

(null)

Söndag och hemfärd! 
Vilken överraskning!! På altanen stod sex helt fantastiska tjejer! 
Rosa ballonger, rosa servetter, rosa kronor,  rosa stjärnor, rosa kakor.... ni fattar temat. Rosa -its a girl!! 
En babyshower för mig! Oj vad de fixat fint med fika och lekar och inte nog med det. Sedan överöste som med presenter! Räckte ju att de bara var här och gav sin tid. Så roligt! 
Halva gänget avslutade kvällen nere vid sjön med bad för somliga(!) och pizza. 
Lägger mig evigt tacksam och lycklig! 
(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: