viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

En vecka

Kategori: Allmänt

En vecka sedan sist och hela livet förändrades. I måndags hade jag skolklassen på besök. Ösregn ute resulterade i 24 elever och några vuxna som aktiverade sig inomhus. Alla rum blev fyllda av barn, skratt, glädje, skräp och aktivitet. Film, tv-spel, prat, bus, instrument med mera. 
Kanske städningen efter fick kroppen att komma igång. Vaknade 01:30 natten mellan måndag och tisdag av att vattnet gick. 
Efter en timme började kroppen bjuda på värkar som successivt påminde sig om att det var sista gången jag vad gravid. 
Vi väckte Leon som fick följa med i bilen till sjukhuset. "Så spännande." Var hans kommentar när han vaknade. 

Efter en timme och 20 minuter på förlossningen hade bajsat ut både det ena och det andra, bland annat en fotboll... kändes det som iaf, vilket visade sig vara en bebis på 3462 kg och 49 cm. 

Efter 4 dagar på neonatal kom vi hem i fredags och var en familj på fyra (fem med Semla). 
När leon kom till sjukhuset i onsdags och hälsade på visste jag inte var jag skulle ta vägen. Så berörd. Så fint! Han är redan en fantastisk storebror. 
Nu har Lovelia på sina 6 dagar utanför magen upplevt VM, vinst för Sverige, släkt, vänner, mer fotboll och shopping! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: