viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Skratta eller gråta?

Kategori: Allmänt, Leon

Ibland vet jag inte om jag ska beundra hans kreativitet, engagemang och energi! 
Eller om jag ska gråta över ett stökigt hem, frågvist barn och lekfullt energiknippe....? 
En dag som denna är bergochdalbana! Sur glad, envis och mest glad! 
Vet inte hur jag vill kategorisera dagens utförande, i skratt eller gråt! 
- jag gör ordning frukost och plockar undan. Jag hittar två styck mackor klistrade med antal kilo smör under vas och fruktfat. Alltså mackan Leon "åt " upp igår! 
- tvunget mitt i all stress vattna sin döda blåbärsbuske i trädgården eftersom att solen lyser.
Bygger koja och skapar en trädgård vilket resulterar i att alla husets blommor står på mattan i vardagsrummet med Lovelia i mitten.
- gräver ut allt vi äger i hallen för att han ska ha sin blå mössa när han går till grannarna.
- han kommer tillbaka för att hämta en gryta han lagat tidigare som han ska bjuda på. Gryta på tiger, skallror, teckningar, kritor och allt du kan tänkas hitta inlett barnrum.
- häller ut allt han äger på golvet i sitt rum bara för att det blåser så värst.
- i väntan på att någon ska torka en på toa, balanserar man på toaringen
- klipper sönder blöjor för att vet hur de ser ut inuti
- totalt älskar maten och bugar och bockar 
- hällt ut en stor fröpåse på gräsmattan till hönorna att picka! De såg så sugna ut för det var sol. 
- hämtat ägg
- byter kläder tvåhundratre gånger om dagen för att det ska passa hans lekar! 

(null)

En av min favorit. När han kommer på att han ska vara Mästerkatten i stövlarna. Har jag stövlar? Svärd? Skärp? Hatt? Fjäder? Ja tydligen allt.... skärp i garderoben, skor och hatt i hallen och fjäder i hönshuset. Och så måste han lapa mjölk..... nja där går gränsen! 
Älskar hans kreativitet! 
Kommentera inlägget här: