viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

En bättre onsdag

Kategori: Allmänt, Familjen, Leon, Lovelia, Sagt av Leon

Vaknade väl kanske någorlunda utvilad idag. Bara önska lillslruttan kunde sova hela nätter. Det gjorde ju Leon från sex månader... eller hur var det nu det där med att jämföra barnen med varandra?! 

Lovelia sov iaf gott i vagnen medan vi tog en promenad runt sjön. Lyssnade på podden "mamma-sanningar" - älskar den! 

Blev lunch på altanen. 

När Leon kom hem från förskolan var han ledsen och inte alls på bra humör! Efter en stund kom det fram när vi fikade. Att någon återigen tagit sönder hans teckning på förskolan och sagt den var ful. Han är arg för att Leon leker med någon annan. Den som rev sönder teckningen tycker att Leon och han ska gömma sig för den Leon leker med nu så de kan va själva. Men det vill inte Leon! Man leker med den man känner för, eller så leker alla! 
- han gör mig ledsen!

Så stor denna lilla kille känns när han sitter vid bordet och ska återberätta känslor och händelser! Å det känns underbart att få prata och resonera tillsammans trots han så liten och jag så stor! 


(null)

(null)

Kommentera inlägget här: