viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Inte som vi tänkt oss!

Kategori: Allmänt

Här hade vi valvaka i söndags tillsamman med Davids syskon och familjer. 

Blev en god trerättersmiddag. Förrätt: kokta rödbetor med chèvre och honung.
Varmrätt: grillat vildsvin med stekta primörer, rödvinssås och hjortronschutney. 

Efterrätt: glass med grädde, björnbär och hallon. 

Kaka till kaffet. 
Barnen fick ett eget litet bord med samma dukning, dock reserverat för MUF. 
Innan maten vände vi på våra tallrikar. Jag hade nämligen skrivit en partiledare under varje tallrik. Leken gick ut på att varje person fick en minut på sig att ställa ja/ nej frågor om personen. Den som fortast på minuten kunde lista ut vilket namn som stod på tallriken vann! 

Jag hade även gjort ett quiz på 30 frågor, som tyvärr inte Hanns med. 

Det var en härlig dag med stoj och stim. 
Dock blev kanske inte resultatet vad vi hade hoppats på. 
Senare på kvällen k soffan, frågade Leon hur det gick? "Vinner de blåa mamma? Eller vinner de röda som vill att man ska betala mer av sina pengar?" 
Vi får väl se i vilken kammare han slutar ;) 

(null)

(null)

(null)

Trots blå valvaka så stod inte alla våra gäster på min och Davids sida. Jag försökte i detta demokratiska samhälle anpassa kvällen, genom att köpa godis i färg dom nog skulle tillfredsställa alla politiskt! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Leon frågar ofta om Lovelia kan få somna hos honom! 
Kommentera inlägget här: