viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Försöker

Kategori: Allmänt

Försöker att göra det bästa av alla situationer hela tiden. Men återkommande blir en hel del situationer frustrerande!!
Visst är det utmaning att vara som mig att försöka hinna allt medan barn bråkar, gapar och skriker! 
Uppstigning skedde efter att Leon vänt upp och ner på sängen, mig och Lovelia. I köket skulle det ordnas frukost. Jag skulle ju självklart börja baka blåbärsscones medan yoghurt och smörgås skulle fixas till Leon. Försöker även själv steka mig två ägg , fixa sallad och en kopp kaffe. 
Vilka ljud rör sig i köket samtidigt undrar kanske ni förutom kaffekokaren, fläkten i ugnen och micron som värmer en macka medan vispen körs runt i en bunke. 
Jo, ljudet från en fyraåring som hoppar från stol till golv till soffan x antal gånger, medan jag från min trötta stämma talar om för honom att sluta. När han missat golvet och prickat Lovelia som gråter drar jag upp min ljudvolym! 
När väl Leon sitter på plats. Åker plastfigurerna som Leon satt i hela vardagsrummet ner i Lovelia Huvud i babysittern. Hon gråter med märke i huvudet. Jag tar upp henne i famnen sätter mig och lugnar henne. Då är mackan uppäten och Leon för sig likt en orkan genom rummet. "Sätt dig ner nu" han sätter sig, då måste jag resa mig och ta ut muffinsarna ur ugnen. Får lägga ner Lovelia i sittern igen. Då hinner tydligen dinosaurier invadera hennes huvud. Jaha, gråt igen. Tröstar och fixar mat till Lovelia som gråter hysteriskt av hunger. Medan Leon tjatar om en macka till med skinka och tomater! 
Så nu sätter vi oss alla tre ner! Tar en klunk av det kalla kaffet! 
Leon tar en tugga på mackan:"jag är färdig, tack för maten!" 
Jaha ska du inte ha mer? 
Leon: nä! Kan vi leka nu? 
Jag: låt mig äta frukost nu och dricka mitt kaffe.
Leon: kan du följa med mig upp? 
Jag: vad sa jag precis? 
Leon: då tar jag Lovelias napp! 
Jag: gör det då. Men då kommer hon börja gråta och då säger du att du får ont i öronen. 
Leon: kan jag ta en ppparkaka då? 
Jag: nä. Ingen på hela dagen eftersom du tog en innan fast du inte fick.
Leon: när är du färdig med frukosten då? 

Leon leker med sina plastfigurer och jag bakar lchf - godis till ikväll. Efter det somnar Lovelia. 
Nu går jag på toa! 
Leon: mamma kommer du? 
Jag: låt mig kissa! 
Leon: har du kissag klart? 

Nu har jag och Leon bestämt att vi ska läsa böcker framför brasan medan Lovelia sover! 

.... fast nu gråter Leon för att han har lekt i lekrummet och leksakerna står inte samma som förut. Och han är ledsen och rädd för att jag inte ska kunna ställa ordning lekrummet så fint som jag jade gjort innan han började leka! 

Så nu får jag sluta skriva och ge gråtande Lovelia nappen och ta hand om Leon! 

Men för att inte glömma, i dessa stunder matar Leon Lovelia, ger henne napp, har mysstunder i skogen, han fixar picknick, städar och kramas också. Det är bara konstigt att en liten människa kan hinna så många olika saker på så kort tid! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: