viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Det svänger!

Kategori: Allmänt

Ja det vill jag lova er att det svänger. Då tänkte jag kanske inte jättemycket på körövningen idag utan på humöret här hemma. 
Jag hämtade Leon klockan två på förskolan och hade packat picknick. Oj vad mysigt att sitta tillsammans bland halmbalar på höskullen och prata och fika! 

Mammans status: harmonisk och trött
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Men nu tar vi och svänger om! Det kan ju inte bara vara mysigt hela tiden. Väl dags för mockning med mera blev Lovelia totalt hungrig och Leon försökte ta något rekord i hur många gånger han kunde säga ordet "mamma" och ville bog ta slut på stämbanden av allt tjat. Försökte koppla bort både hans röst och hängande på mig och satte flaskan på autopilot till Lovelia. Men Leon skulle ju gärna se till att den där matningen avbröts. Samtidigt ville han gärna visa allt han målade och att han nu kunde göra hjärtan. Å samtidigt skulle vatten fyllas på så med henne under armen fyllde och bar vi vattenkannor, tunnor m.m. 
Mammans status: stressad, arg, irriterad och less på barn som inte uppför sig och lyssnar! 
(null)

(null)

(null)


Det svängde om på nytt. Lovelia fick vara ifred och somnade gott! Leon och jag ryktade optic glada som ett par bästa vänner. 

Mammans status: glad, nöjd och stolt!! 

Ja, som sagt! Man har ju ingen aning om när man vaknar på morgonen hur dagen ska bli. Men jag kan iaf garantera att arg, irriterad, trött och glad står kontinuerligt på kalendern! 
(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: