viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Nissebrev 1

Kategori: Allmänt

Det dröjde inte länge förrän Leon såg dörren! Han frågade både mig och David om vi hade gjort det. Men icke. Vi kunde konstatera att det var en tomtenisse. Leon blev så glad och tyckte det var så fint och vi läste brevet. Men efter en stund blev han arg och ville att nisseb skulle försvinna. Han skrek utanför hans dörr för att han skulle tycka det var oväsen och gå. Han sa han blev arg för att det skulle vara vägen för mig när jag dammsugar. Både jag och David kunde konstatera att det nog var pressen som  var den jobbiga. Han flyttade oordning bland nisses saker.  Efter en stund gjorde han fint igen, sa förlåt till nisse, mig och David. Och blev glad igen och sa istället vilken tur han hade att en nisse hade valt att bo hemma hos honom. Att han skulle få brev varje dag. Det var som att han nästan fått en helt ny kompis.  Så det är med spänning han och vi väntar på brev 2. 

(null)

Kommentera inlägget här: