viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Energi

Kategori: Allmänt

Oj, vad trött jag varit idag. Energin var som bortspolad. Gjorde ett försök att gå upp med Leon åtta imorse, men när klockan närmade sig nio smög jag sakta från soffan in till sovrummet. Jag lyckades att smita ner under täcket igen utan leons uppmärksamhet. Någon timmes sömn till. Men trots det var nästa försök att hämta energi  med kaffe. En skrikandes Leon som hade sitt livs utbrott om att världen i princip verkade gå under om 
Inte jag följde med honom ut på gungan. 

Jag försökte förmedla informationen utan att den verkade gå fram att gunga för mig var helt omöjligt utan kaffe. Att kaffet kunde göra att jag kanske med en liten möjlighet kunde gunga längre än innan frukost! 
Samtidigt grät en mindre tillfredsställd Lovelia. Efter en stund åkte Leon och David iväg och Lovelia somnade. Jag njöt! Varför skulle jag till Liseberg när allt bara kom till ro hemma och jag med. Till slut tog jag mig i kragen och tog en dusch samtidigt som vagnen vaggades med en nu vaken Lovelia. Sedan åkte vi in till stan. 

Där fanns den! 
Energin! Som jag sökt hela dagen. På Liseberg mötte jag Sara, och hennes syster lina med barn. Efter Liseberg blev det sen middag hemma hos oss innan de skulle tillbaka till Båstad! 
Oj vad glad man blir när man får vara med så efterlängtade människor. De gav mig energi! Jag skulle kunna storstäda, baka, rensa ogräs, springa en löparrunda just nu av tändningen inom mig. Men det ska jag inte göra. En ny dag imorgon utan Sara ;) 
Nu blir det att försöka fylla på med någon timmes sömn innan Lovelia vaknar! 

Det blir en fullspäckad dag imorgon i gott sällskap så det ska nog gå sig att ta igenom lördagen :) 
(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: