viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Landet vs stan

Kategori: Allmänt, Familjen, Leon

Bästa av två världar var gårdagens tecken. Efter frukost blev det en två timmar lång promenad i skogen. Leon bestämde takten. Efter det åkte vi in till stan. David skulle med kompisar på sitt håll och jag och Leon drog på vårt. 

Jag och Leon gick i affärer, gick på restaurang, fika, köpte glass, fixade pass och avslutade med storhandling klockan 21:30. (Tiderna är helt upp och ner) 
Men vilken kille. Under alla timmar uppförde han sig exemplariskt och legendariskt. Inte ett enda gnäll. Utan mer ord som " så mysigt vi har mamma" " vad god maten är" " vill du jag ska vänta här?" 
" hur lång tid tar det?" " jag önskar mig detta när jag fyller år." " jag kan hålla listan" 

Man får komma ihåg dessa dagar då andra dagar går i hederlig treårs-trots. 


jag fick en yogamatta av David häromdagen. Den använder både jag och Leon flitigt under sommarlovet med daglig yoga. Skönt för styrka, balans. Främst mage, nacke och rygg :) 


Kommentera inlägget här: