viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Trivs

Kategori: Allmänt

Jag trivs att få igång rutinerna igen. 

Tror aldrig jag känt mig så harmonisk och utvilad efter någon semester som i år. Känns som jag har full kontroll på jobbet. I alla Fall fram till att det blir kaos. Brukar vara så i början på terminen att planeringarna följs till punkt och pricka och i slutet av oktober vet man inte ens vart planeringen är. Vi får se hur länge det håller i sig. 
Ett av mina mål denna termin är att vara en något bättre förebild för elevern vad gäller inomhusskor. Därför köpt  ett par sköna ballerina. Kanske inte tygens bästa vän. Men de skönaste ballerina jag haft för både inomhus och utomhus. Bytte från ett par Flattered till ett annat igår. 

Helgen som varit har till största del bestått av kojbygge och framförallt kojmys. 

Tvätta och städa och mocka hönshus har oxå varit på arbetsschemat. Stor (!) äggolickning. 

Kommentera inlägget här: