viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Allvaret är igång

Kategori: Allmänt, Familjen, Leon

första arbetsveckan efter 8 veckors semeter är gjord och avslutad. Tänk om alla resterande veckor av terminen var som den första?! Det större bekymren som finns är hur många minuter gammalt kaffet är i bryggaren , eller ta det stora beslutet om vilken lunch vi ska äta eller att starta upp en dator för att sedan bli tillfrågad ytterligare en kafferast. Antar att sådana veckor behövs för att de ska uppskattas. Kommande veckor är också härliga men dock mycket intensivare. 

Lugn helg. Fixat hemma, gjort lekrummet till ännu mer lekrum hemma genom att ha målat halva dörren till en griffeltavla. Kvällen bjuder på god mat, gott att dricka och övernattning hos Pernilla och Christian. 

tidigare i veckan blev det även ett besök på Liseberg. Jag och David talade om för vår ljuva treåring att napparna behöver kaninbebisarna mycket bättre. Leon lämnade dom så stolt. Jag hade förberett mig på nätter med skrik, frustation och irritation. Men istället är det "mamma har du någon napp?" Jag: nej! Leon: okej. Då går kaninbebisarna ha dom. 

Det var endast morgonen efter som Leon vaknade på dåligt humör. När vi frågade varför svarade han "jag är arg för jag känner jag behöver en napp" 
Sen förstod även han att läget e som det e. 
På kvällarna säger han till mig när vi sagt godnatt. "Får jag en låtsas napp?" O så ger jag honom en osynlig napp. Och han säger tack. 
Det gick väldigt bra det här :) 

Bjuder på ytterligare några bilder från veckan. 


Kommentera inlägget här: