viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

En vecka ifred

Kategori: Allmänt, Leon

Jag är hemma en vecka till. Vilar upp mig och springer på toaletten. Har nyss lämnat Leon på förskolan. Konstig känsla det där att lämna honom och åka hem till ett tyst hus. Den här veckan är ju nästan avkopplande att vara sjuk. Att vara feberfri. Att vara hemma förra veckan hade jag definitivt kunnat vara utan. 39 graders feber och illamående, kräkningar i 5 dygn det kan man stå över.
Men att göra Akuta ärenden på toaletten och där emellan dricka en kopp te och ligga i sängen och vila. Det är så mycket bättre.

Sen kommer det stunder som igår. När man sitter på toaletten och en bestämd Leon vill gå till hönorna och hämta ägg och kommer in på toa med stövlarna på pch blöjan till knäna då han tydligen varit på pottan.
Han är duktig att gå på pottan och klistrar in i sin almanacka för var dag.
Men när han kommer på det lite sent och man möts av bajs i både pottan och på golvet påminns man lite grann om hur lyxigt jag har det som denna vecka under dagtid får vila i ensamhet och gå på toaletten ifred. Underbart!

KOMMENTARER:

  • Emma säger:
    2016-09-28 | 20:29:59

    Nämen gumman. Vad är det du har åkt på ? Låter ju absolut inte trevligt. Krya krya krya

Kommentera inlägget här: