viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Julmys

Kategori: Allmänt

Jag har längtat efter att få bjuda över pp lite julmys. Så igår kom det fem vackra flickor hit för att julfika. Jag hade bestämt mig för att det skulle finnas 15 olika sorter på fika ordet. Så blev det. Var helt slut i lördags när det var dags för nattning.

På bordet fanns:
1. Gröt
2. Saffransscones 
3. Saffransbullar med choklad
4. Pepparkakor
5. Banankaka med choklad
6. Muffins med pecannötkola.
7. Tryffel med vit choklad och kokos. 
8. Mozartlängd
9. Lingonremmar
10. Smörkola med mörk choklad och havssalt.
11. Nougattryffel.
12. Knäck med Marianne -karameller
13. Choklad-kolapaj med grädde. 
14. Skumtomtar
15. Clementiner 
16. Saffransskorpor
.... Oj 16 blev det visst :) 

Jag kan säga som så, att jag rullade till jobbet imorse. 
Nu blir det ridning! 

Kommentera inlägget här: