viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Mina kuddar och Reinfeldts hemligheter

Kategori: Allmänt

Sakta men säkert vänjer jag mig att vara på ny arbetsplats. Med barn som sitter tysta som möss. Jag förstår inte ?!
Antingen så är de rädda för mig hela bunten. Eller så saknar de totalt min humor och sitter alla som frågetecken. Kan också ligga en skvätt av att de betraktar mig och inte har en aning om vad det är för människa de ska behöva se var i tre års tid. En lärare som första dagen kommer in i klassrummet och talar om hur kuddarna med dragkedja alltid ska vara nederst om någon nu skulle röra vid dem. Och att prata rakt ut är mycket trevligare än en klass som inte ens vågar räcka upp handen. Skolan är till för nyfikenhet, misstag och lärdom.
Efter en lång arbetsdag och effektiv läggning av son ska jag inta sängen och påbörja ny bok jag lånade på biblioteket idag. Ja du Reinfeldt, nu ska jag allt ta reda på dina hemligheter ;)

Kommentera inlägget här: