viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Ringar, bilar och lite musik

Kategori: Allmänt




Jag och David hade en fantastisk kväll igår. Inte bara att jag var med honom utan att få känna sig så mycket Rebecka för en stund. 
God mat, fotboll, mycket skratt, jag och David pratade mycket med varann, skoja med personal, andra gäster och gick på stan och shoppa. Åh vad jag trivdes. 

Idag har också varit en fantastisk dag på ett annat sätt. Först jobbat. Leon var med. Han satt fint i bamba (matsalen) och åt när jag kom från mitt möte och skulle hämta Leon, dp David haft honom i sin klass så länge. 
Sen har det varit mamma-Leon och Rebecka-tid. 
Bilar. Mer bilar. Det är det enda som Leon leker i timmar med. Han varierar sig med en och annan bok innan det är bilar igen. 
Men han lämnar såklart inte musiken. Medan jag lagade mat hörde jag hur han sjöng med i "per Olsson hade en bondgård" där han högt och tydligt fyllde i med "iaiaåå". Han har utvecklats så enormt. Han förstår allt. Städar plockar undan, hjälper till, lägger tom kuddarna i vår säng i rätt ordning. 

Vid tandborstningen var jag väldigt mycket Rebecka och han väldigt mycket Leon. Vilket betyder att vi båda stod framför spegeln. Jag med tandkrämen som mikrofon och han en blå bil. Så sjöng och dansade vi båda två, där, framför oss själva. Nog att han allt fått några sidor av mig. 

Nu är det sängen på hög nivå för trötta föräldrar. 

Måste ju såklart tillägga. Att efter att min David arbetat 10 timmar och jag en nästan-hemmadag kommer hem med denna guldring med orden "bara för att jag älskar dig" 
Förstå att jag somnar lyckligt i hans famn varje natt. Det finns ingen mer omtänksam människa än honom! 
Kommentera inlägget här: