viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Efter snö kommer bak

Kategori: Allmänt

Efter vår snöiga lilla promenad igår var jag lagom baksugen när vi kom hem. Det blev kokostoppar med sötningsmedel istället för socker, LCHF muffins, LCHF tortilla chips och nya bananer med jordnötssmör. 






Recept LCHF muffins:

2 ägg
4 msk sukkrin (ska ta mindre av detta nästa gång, tyckte det gav lite stark eftersmak)
0,5 krm vaniljpulver
100 g smör
3/4 dl grädde
3 msk kakao

Smält smör tillsammans med kakao. Blanda chokladblandningen med övriga ingredienser i en bunke. Häll upp i muffinsformar.
200 grader ca 8 minuter i ugnen! 
Klart! 

Recept Tortilla Chips (rekommenderas)

2,5 dl mandelmjöl
1 äggvita
Havssalt
Lölpulver
Vitlökspulver
Spiskummin
Chilipulver
Paprikapulver
Cayennepeppar.

Blanda! Bred ut på plåt! 
150 grader 10-15 minuter. 

Igår tog jag av det kag hade hemma i kryddväg, villet var stark paprikapulver, havssalt och lökpulver. Gick lika bra det :) 
Kommentera inlägget här: