viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Två dagar efter

Kategori: Allmänt

Såhär två dagar efter julafton ligger jag i en säng hemma hos mamma i skåneland. Det blev en stillsam julafton i högt tempo. Träning och tvätta bilen startade min julafton. Kan ni tänka er, hur många som tvättar bilen på självaste julafton??! Kö till biltvätten. 
Lite handling och införskaffa sista klapparna som vanligt i sista minuten. Hemma samlade jag och David på oss vuxenpoäng med att ordna julafton med hemmagjord Janssons, köttbullar,  äggost, risalamalta, kakor med mera. 

En timme innan Kalle anka inser jag att röbetssalladen saknas. I 60 minuter får jag runt som en galning i alla affärer, men tydligen en populär produkt. Slut överallt! 
Blev ett julbord utan rödbetssallad. Men vi överlevde. 
Även julklappar blev det, trots att tomten inte kom. Leon blev överlycklig över riddarborgen, tunnel, babblarna och dammsugaren . 
Och jag kunde juldagsmorgon bland annat njuta av min nya mugg jag fått av David. 
Efter en Riktigt god frukost åkte vi ner mot Simrishamn och idag blev det åkarp. Det blir Malmö några dagar innan semla och Göteborg tar emot oss igen! 














Kommentera inlägget här: