viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Sovande promenix!

Kategori: Allmänt


En Leon i nya kläder storlek 62, han växer(!) har varit sig själv igen. Efter tre dygn av skrik har han idag varit så där lugn som bara Leon är :) 
Inatt har han varit vaken en gång i timmen ungefär och ätit och ätit och rapat. Så antagligen har magen blivit bättre. Hurra! Man känner sig så hjälplös när han bara skriker och man inget kan göra. 


Vädret har ju varit helt fantastiskt. Man vill bara ut! 
Så jag och David tog en ljuvlig promenad på 1,2 mil. (Invigde min nya jacka som jag inhandlade på esprit igår. Min nya höst-barnvagnspromenad-jacka. Man måste ju ha jackor till det mesta, bara min pappa som aldrig verkar förstå sig på det där. Tur min sambo är så förstående!) Det var en sovande Leon hela vägen. Så vi insåg när vi var hemma halv sju att han nog inte kommer somna om klockan åtta, vilket är hans läggtid. 
Det fick bli lite mys och middag i soffan. 
21:15 gick jag upp och la Leon. Sjöng de vanliga sångerna, sa natti! Å nu sover han gott! 
Kvällen hos oss avslutas med att fylla på med ved och se CL. 


Kommentera inlägget här: