viorebecka.blogg.se

Hej och välkommen ombord, åter igen på min livsresa. Sist jag skrev här skulle jag fylla 27, nu är det snar dags att fira 30. Tillbringar just nu tiden hemma och väntar på att barn nummer två ska komma till världen. Man glömmer hur det var för fyra år sedan när jag var gravid med Leon. Glad att bloggen var aktiv då, för att enkelt påminnas om fantastiska dagar! Nu dyker jag in i bloggvärlden igen för uppdatering om bebisbubbla, tvåbarnslivet, sommar, inredning, fix och trix och hur jag bedövar min rastlöshet!

Flaska it. is!

Kategori: Allmänt



Precis avslutat en av dygnets alla måltider. Mätt och belåten har Leon somnat :) 
Matar i flaska. Har ammat de andra veckorna, men amningen ger mig bara ångest. Amningen tar vid varje tillfälle minst en timme. Och gör näst intill bara ont hela tiden. Framförallt på vänstra bröstet. Så att höra Leon skrika efter mat har gett mig känsla att vilja springa där ifrån. 
Barnmorskan sa till mig att amma ca 20 minuter och sen ge ersättning om han inte är mätt. Har gjort så. Folk som säger amning är praktiskt försvann, med ersättning blir man ändå tvungen att ta fram flaska och värma. Då tycker jag flaska för hela slanten känns bäst. Pumpar så mycket som möjligt.Jag vet att det sägs att pumpen får ut mindre än bebisens sug, men med tanke på att jag vid pumpning inte får ut full måltid och Leon suger i minst en timme så känns det som den inte flödar av mjölk direkt. Så oavsett val, behövs ersättning ändå. Pumpning och ersättning är min och Leons style just nu och flaska hela vägen. Frågar ni mig? Flaska(!) det bästa beslut jag tagit på en månad. Samvete? Inget för vad andra tycker, även om folk ska tala om och ifrågasätta. Men något samvete av inte göra som man "ska" finns ju. Trots att jag tycker allt känns roligare och lättare utan bröst. 


Leon har bl.a. fått en ny filt idag àv Tobias och Johan som varit på besök. 
Kommentera inlägget här: